Antonio Teoli

Antonio Teoli

Teoli Soundworks/Game Audio School

Antonio Teoli, 32, é tido como um dos pioneiros na indústria de áudio para games no Brasil.
Desde 2002 já sonorizou quase 500 jogos para consoles, PC, mobile e VR.
Alguns de seus trabalhos mais expressivos na indústria incluem os jogos Taikodom (premiado duas vezes por sua trilha sonora), Second Life, Jelly Splash, Rock and Rails, Finding Monsters, Bubble Island 2 e dois jogos nacionais que encontram-se em desenvolvimento neste momento, Dolmen e White Lie.
Teoli também já compôs para outras mídias tais como documentários, animações e trilhas sonoras para livros e bandas. Entre elas, a trilha sonora do próximo livro da saga Espadachim de Carvão, criada pelo escritor Affonso Solano, a ser lançado em meados de 2018.
Recentemente fundou sua escola online de áudio para games, a Game Audio School e que conta com a participação de compositores e sound designers dos jogos God of War, Final Fantasy XV, Destiny, Halo, Don’t Starve, entre outros…

[SÃO PAULO] Indie Market: An Opportunity for Composers

São Paulo, CCSP - Rehearsal Room II A Side

With a huge diversity in terms of project scope, the indie market has proven to be one of the best job markets for composers. In this panel, learn how composers have been playing games and how the indie market has helped create a living income for these professionals.

BIG Audio
READ MORE

[SÃO PAULO] How Audio in Games Can Tell Stories

São Paulo, CCSP - Rehearsal Room II A Side

Few people and not all players realize that audio is one of the most important elements to contribute to the storytelling of a game. In this open chat, we’ll discuss how the work of audio professionals helps in storytelling the games and increase the overall gameplay experience.

BIG Audio
READ MORE
×
Get it on Google Play Download at Appstore

Check the full event schedule using our app